Kebaby cieszą się cały czas dużą popularnością, z tego też powodu wiele osób poważnie rozważa wejście w taki biznes. Można sprzedaż kebabów rozpocząć pod swoją marką, lecz będzie to wymagało sporego nakładu na promocję i rozwój. Ciekawą alternatywą jest franczyza kebab, mająca szereg istotnych zalet, chociaż rzecz jasna także i parę wad. Po pierwsze przy takiej franczyzie otrzymuje się gotowe, dopracowane przez lata biznesowe rozwiązania.
Dotyczy to w pierwszej kolejności oferowanego menu, jakie sprawdzone zostało wcześniej w licznych lokalach. Ale też całej reszty, czyli reklamy, wyposażenia czy przede wszystkim samej marki. Pomysł na biznes kebab z franczyzą to przeważnie nawiązanie współpracy z firmą mającą ugruntowane miejsce na rynku i poznana została już dobrze przez miłośników tej potrawy. A to w praktyce jest bardzo ważne, ponieważ wielu ludzi zwraca dużą uwagę na to, gdzie się stołuje.
A logo znanej sieci to gwarancja tego, że wszystko będzie świeże, smaczne i dobrze podane. To, co z pewnością przemawia za zaczęciem biznesu w takiej formie, to wydatki. Oczywiście bez jakiś inwestycji się nie obejdzie, bo na przykład do kupienia lub pożyczenia będzie jakiś dobry food truck kebab. Tu liczyć się trzeba z kosztem rzędu co najmniej kilkunastu tysięcy złotych, lecz bez problemów znajdzie się używany pojazd, który można będzie później w razie konieczności sprzedać.
Następną rzeczą jest wyposażenie, lecz ono przeważnie leży po stronie franczyzowej firmy. Ze uwagi na konieczność utrzymania określonych standardów jakości to ona właśnie dostarcza za niewielką opłatą kompletny sprzęt. Sprzedaż z food-trucków jest o tyle wygodna, że daje dużo mobilności i podjechać można w miejsca, w jakich organizowane są różne imprezy i wydarzenia. Jeżeli ktoś chce, to może postawić też oczywiście na stacjonarny biznes kebab, w takim przypadku także bez żadnego problemu może starać się o franczyzę. Wymagania będą nieco inne, bo trzeba będzie znaleźć jakiś lokal, ale także powinno to przynieść wysokie dochody.