Zakończenie sezonu jachtowego to dla właścicieli odpowiednia chwila, aby się zająć zakonserwowaniem i zabezpieczeniem sprzętu przed zimą. Będzie to zarówno dotyczyć kadłuba jachtu, jak również wyposażenia, które na nim się znajduje, na przykład silnika zaburtowego. Przy normalnym pływaniu z takich silników dość rzadko się korzysta, ale bardzo się one przydają przy wszelkich manewrach portowych czy przy jakimś zagrożeniu. Jednak pomimo tego, że nie są często używane, to co najmniej raz rok powinny być przeglądnięte dokładnie przez jakiegoś doświadczonego mechanika.

Duża część producentów zaleca tego typu serwis silnika gazowego właśnie raz na rok, ale są również części, jakie sprawdzać należy raz na pół roku. Niektóre z czynności serwisowych może zrobić właściciel, jeżeli będzie wiedział jak się za nie wziąć, ale z dużą częścią udać się jednak trzeba do jednego z autoryzowanych warsztatów.

Jest to o tyle istotne, że podczas tego typu serwisu zostaną wymienione wszelkie eksploatacyjne materiały, ale również i wykonana zostanie dokładna kontrola technicznego stanu. Odpowiednio wczesna diagnoza ograniczy przede wszystkim niebezpieczeństwo jakieś poważniejszej usterki, a w wielu przypadkach naprawa silników jachtowych wiązać się może z wysokim kosztem. Dlatego też nie warto o tym zapominać, szczególnie że na zrobienie serwisu będzie kilka długich zimowych miesięcy. Regularnie kontrolowany sprzęt na pewno się odwdzięczy płynną i wydajną pracą, a także tym że nie zawiedzie w przypadkach, kiedy będzie potrzebny.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Dodaj komentarz
To cię powinno zainteresować: