Holandia to jeden z najpopularniejszych krajów, w jakim pracują Polacy. Jest do niej łatwy i szybki dojazd, a wysoki poziom zarobków sprawia, że często tam jadą całe rodziny. Jednak jeśli znalazło się zatrudnienie tam całkowicie legalnie, to pamiętać należy o tym, żeby rozliczyć się odpowiednio w obu skarbowych urzędach, czyli polskim i holenderskim. Nasze podatkowe przepisy działają bowiem w taki sposób, że w dużej części przypadków rozliczenia będą dwa. Dotyczy to przede wszystkim osób posiadających polską rezydencję.
Pod takim hasłem kryje się przebywanie na obszarze Polski przynajmniej 183 dni na rok, albo posiadanie tutaj centrum osobistych interesów. O tym ostatnim aspekcie wiele osób nie pamięta, wydaje im się że jeżeli pracują w Holandii przez większość czasu, to ich to nie będzie obowiązywało. Tak więc widać od razu że rozliczenia podatku holandia to wcale nie jest łatwa i prosta rzecz, i trzeba orientować się w tym wszystkim odpowiednio żeby nie popełnić jakiegoś błędu. Przeważnie tak to wygląda, że w pierwszej kolejności zatrudniony rozlicza się w holenderskim urzędzie skarbowym, później w polskim, a w międzyczasie może wystąpić o ewentualny zwrot podatku.
Tak więc jeżeli się należy to podatek w Holandii zostanie zwrócony, lecz potrwać to może nawet kilkanaście miesięcy. Jeśli ktoś podejmie się wyzwania, to całością rozliczenia zająć się może samodzielnie, choć od razu należy powiedzieć, że wymaga to pozyskania pewnej wiedzy. Inną możliwością będzie jakieś sprawdzone biuro rachunkowe holandia, które zajmie się wszystkim. Wystarczy dostarczyć do niego komplet dokumentów otrzymanych od pracodawcy w Holandii, aby sprawę mieć praktycznie załatwioną.
Dużą zaletą współpracowania z biurem księgowym jest to, że pracujące w nim osoby doskonale znają wszystkie kruczki prawne, i są w stanie zaproponować najbardziej optymalne rozwiązanie. Tak naprawdę zatrudnienie biura opłaca się też finansowo, jeżeli się spojrzy na księgowy holandia cennik, to wcale dużo się nie zapłaci, a odpadnie mnóstwo pracy podczas wypełniania dokumentów.